קרדיט לתמונות FREEPIK

אין אונות, או אימפוטנציה, הינה תופעה רווחת בהרבה ממה שמרבית הגברים משערים. זוהי אי הנוחות, הבושה, שבגללה גברים הסובלים מהבעיה מרגישים שהם לבד, לא מספיק גבריים, לא בטוחים. למעשה, כבר לפני גיל 40 יש כמה וכמה אחוזים של גברים הסובלים מאימפוטנציה, ואחרי העשור הרביעי לחיים המספרים גבוהים. אז קודם כל, הטיפול באימפוטנציה מתחיל בידיעה שאתם לא לבד, שזהו לא "פגם" אלא תוצאה פיזיולוגית טבעית, ומעבר לכך – במקרים רבים גם ניתן לשפר את המצב.

אז אילו טיפולים קיימים לאימפוטנציה

עבור אימפוטנציה , שאליה מתלווה לעיתים שפיכה מהירה, מוצעים כיום כמה וכמה טיפולים מכיוונים שונים. ראשית, כיום מוכרות מאוד התרופות ממשפחת הויאגרה, כגון סילנדאפיל, הפועלות לעיכוב אנזים שתפקידו לרוקן את הדם מהפין בעת זקפה. אכן, זהו הדם שמנפח חללים ספוגיים בתוך הפין, המביא אל הזקפה. נטרול האנזים מאריך את משך הזמן שהדם נמצא בפין ואת כמותו, וכך מתקבלת זקפה יותר חזקה וממושכת. גברים רבים בעולם נוטלים ויאגרה ותרופות דומות ומדווחים על תוצאות מצוינות, אך יש להביא בחשבון שקיימות לעיתים תופעות לוואי כמו סחרחורת וכאב ראש, וכמובן שגם צריך מרשם רופא.

מלבד זאת, הפתרונות שמציעה הרפואה הקונבנציונאלית משתנים ממקרה למקרה. כך למשל, אם נמצאה בבדיקות ירידה בכמות הטסטוסטרון, שהינה רווחת בגילאים מתקדמים, הרופאים עשויים להמליץ על זריקות טסטוסטרון. מאידך, אם אימפוטנציה היא תופעת לוואי של תרופה שנוטלים, ייתכן שהרופא ימליץ על שינוי המינון או שינו התרופה בכלל.

לעומת זאת, קיימים גם פתרונות שאינם תרופתיים. למשל, כיום קיימים בשוק כמה וכמה תכשירים טבעיים, העשויים לתרום לחיזוק הזקפה והאון הגברי בכלל, לשיפור הביצועים וההנאה ביחסי המין, ולעיתים גם משווקים בתור טיפול בשפיכה מוקדמת. כמובן שבעת הבחירה בתכשיר זה או אחר יש לבדוק בדיוק מי עומד מאחוריו, האם הוא נבדק מדעית, מהן השפעותיו, מהם מרכיביו, והאם קיימות תופעות לוואי מדווחות. ככלל, תכשירים אלו אינם מצריכים מרשם רופא.

ולבסוף, עוד "תרופה" לאימפוטנציה שיכולה להועיל מאוד, היא הקפדה על אורח חיים בריא ופעיל. למעשה, אחת הסיבות הנפוצות ביותר לאין אונות היא ירידה באיכותם של כלי הדם, למשל עקב עישון, היעדר פעילות גופנית או צריכה מוגזמת של אלכוהול, וכן בעיות נוספות הקשורות לתזונה. על כן, התרופה היא פשוט לעבור להרגלים בריאים יותר, כלומר הקטנה ואף הפסקה של עישון, הקפדה על תזונה בריאה יותר ונטילת תוספים במידת הצורך, ביצוע פעילות גופנית לפחות שלושה ימים בשבוע ולפי הכושר שלכם, וכדומה.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *